Wednesday 8 October 2014





Jom Kurus!


Macammana nak hilangkan 34kg dalam masa 6 bulan..??



Macam mana tu ye..?


Dalam badan kita terdapat beberapa jenis lemak iaitu lemak tepu, lemak tak tepu dan juga lemak trans. Setiap satunya memiliki stuktur kimia yang berbeza.


Pada suhu bilik, lemak tepu dan lemak trans berbentuk pepejal, lebih kurang macam bentuk majerin atau butter. Manakala, lemak tak tepu pula berbentuk cair seperti minyak sayuran atau minyak yang kita selalu buat untuk menggoreng tu.


Minyak masak adalah contoh lemak tak tepu, manakala majerin adalah contoh lemak tepu dan lemak trans.




Ketiga-tiga jenis lemak ini memberi reaksi yang berbeza terhadap kadar kolestrol pada tubuh kita.



Lemak tepu banyak membawa kolestrol LDL ke dalam darah dan mengakibatkan plak menempel pada saluran pembuluh darah dan akhirnya akan menganggu sistem peredaran darah dan oksigen dalam tubuh manusia.




Tapi, sekarang saya tak nak bercerita mengenai lemak. Tetapi cara nak hilangkan 34 kg dalam masa 6 bulan. Segalanya mudah jika kita tahu caranya.


" Ramai rakyat yang obese akan mengganggu produktiviti negara" -  Master Farihah


Betul ke...? ye la, sebab bila obese, kita akan selalu sakit. Bila dah sakit, mulalah
pergi klinik ambil MC. Bila selalu MC, produktiviti pun menurun la. Tak gitu..?? Bukan saje penyakit datang, otak pun kurang produktif sebab otak kekurangan Oksigen.


Bila berbadan besar, mesti cepat letih, rasa lembap, malas bergerak, rasa nak baring je, mengah dan tiada stamina. Sampai satu ketika, bila cheak doktor akibat demam tak kebah-kebah, rupa-rupanya dah borderline diabetis. Tekanan darah teruk dan berisiko untuk mendapat penyakit jantung. Masa tu, terkejut...


Ishh...!!! Tak kan nak buat macam ni kan..? Saya ada cara yang lebih mudah!



Penyelesaiannya, saya cadangkan Cinch Shake, Cinch Tea, Herbalax dan Lecithin. Masing-masing dengan fungsi yang tersendiri. Nak kurus kena jaga kalori, bakar kalori dan jaga neutrient.



Set Lengkap untuk kekal langsing dan menawan





3 Langkah mudah untuk mengawal berat badan anda

Cinch Shake Shaklee pilihan terbaik kerana ianya dapat memelihara otot dari rosak, membakar lemak dan mengurangkan inci yang tidak diingini, diperkaya dengan Leucine yang dapat memelihara otot semasa mengurangkan berat badan, membantu anda berasa sentiasa kenyang, nilai gilesemia yang rendah dan memberi 35% nilai vitamin dan mineral penting.


Cinch menghalang kehilangan otot, melindungi metabolisme dan meningkatkan kehilangan lemak. 



Yoyo effect atau yoyo diet bermaksud seseorang itu akan turun berat badannya selepas berdiet beberapa ketika tetapi tidak mampu mengekalkan keadaan tersebut dalam jangka masa panjang. Berat akan naik semula dan boleh menjadi lebih berat dari sebelum ini. Keadaan naik turun ini sering terjadi kepada ramai orang yang berusaha untuk kurus dan akhirnya mematahkan semangat mereka. Maka, ramai yang gagal dalam usaha untuk mendapatkan berat badan yang ideal. 
 
 
Pelbagai fungsi Lecithin, bukan setakat bakar dan pecahkan lemak/kolestrol sahaja.
 
 
Pelbagai fungsi Herb Lax.

BMI Normal adalah dari 18.5 hingga 24.9


 
Supplement Shaklee selamat, halal, semulajadi dan berkesan




Produk Shaklee menekankan shaping up program yakni lebih kepada mendapatkan bentuk badan yang ideal dan bukannya penurunan berat badan yang mendadak. Cara ini mungkin agak lambat bagi sesetengah orang tetapi hasilnya berkekalan dan pengamalnya tidak menghadapi masalah untuk mengekalkan berat badan yang dikehendaki. Janganlah ditanya berapa lama masa yang diambil untuk kurus tetapi tanya diri sendiri sudah berapa lama masa yang diambil untuk menyimpan lemak2 dalam tubuh anda :) Maka untuk menghapuskan elemen tersebut, anda harus istiqamah dan bersabar. Jangan sesekali berputus asa. InsyaaAllah saya akan sentiasa bersama-sama anda dalam menjayakan misi tersebut. Tak percaya, jom cuba Shaklee.


 Hubungi saya segera:



Ms Siti

SMS/Whatsapp - 019 326 6798

taman.syurga@yahoo.com



No comments:

Post a Comment