Monday 13 October 2014




30 SEBAB KENAPA SAYA MASIH BERTAHAN BERSAMA SHAKLEE








Pada mulanya saya renung diri saya, kenapa ya saya masih lagi bertahan...?



Antara sebabnya adalah:


1) Produk yang hebat dan berkesan.


2) Sistem yang adil dan membuka ruang untuk kejayaan yang jelas.


3) Support group yang best.


4) Desakan hidup.


5) Bisness yang mudah dari segi RM dan jariah.


6) Boleh berkongsi tentang kebaikan untuk kesihatan.


7) Rasa seronok bila customer sihat.


8) Saya sayangkan Shaklee.


9) Dapat kawan2 yang baik dan supportive.


10) Saya suka belajar ilmu vitamin dan penyakit.


11) Shaklee sedarkan diri saya yang rezeki itu Allah yang pegang.


12) Dengan Shaklee saya belajar yang saya kena bergantung harap sungguh kepada Allah.


13) Shaklee mengubah saya dari orang yang tiada vision hidup menjadi seorang yang percaya pada diri dan percaya saya boleh berjaya.


14) Saya dapat kenal Allah dengan lebih lagi.


15) Dapat memantapkan lagi hubungan diri ini dengan Allah.


16)  Saya suka konsep sharing dalam group, tiada hidden business secret.


17) Saya pengguna shaklee, saya rasa kehebatannya dan saya mahu semua orang rasakan juga.


18) Business Shaklee tiada dengki2. Dapat bersaing secara sihat. Tiada business lain sebagus Shaklee.


19) Jika ada masalah, semua sepakat memberi penyelesaian.


20) Dapat duit belanja dan boleh menyumbang kepada pendapatan isi rumah.


21) Saya juga dapat memberi duit belanja kat mak.


22) Saya suka duit. Ada duit sendiri, boleh memberi kepada yang memerlukan.


23) Shaklee buat seisi keluarga selesa dan yakin makanan tambahan diambil dari sumber yang selamat dan bebas daripada bahan kimia dan logam berat.


24) Shaklee beri saya kehidupan beragama yang saya inginkan. Dengan itu, saya sering bersolat sunat taubat, tahajjud, witir dan dhuha. Saya juga sering bersedekah.


35) Group Shaklee menjadikan saya dan ahli group semua sebagai muslim yang bersatu dan hebat.


26) Setiap satu produk Shaklee ada formulasi dan tujuan yang spesifik.


27) Shaklee berusia 100 tahun. Sudah tentu saya yakin dengan produk ini.


28) Tumbuhan herba dan buah-buahan seperti anggur juga bagus untuk kesihatan tetapi  sumber produk Shaklee bukan hanya daripada tumbuhan. Ikan juga mempunyai kelebihan yang tersendiri dalam formulasi suplemen, tidak hanya tumbuhan semata-mata.


29) Adanya Vivix yang patent pending. patern pending adalah formulasi dan proses penghasilan produk yang mempunyai patent pending ini telah dipatenkan eksklusif hanya untuk syarikat dan produk tersebut. Ianya merupakan harta intelek yang perlu dipelihara. 


30) Shaklee ada sijil halal.





Kejayaan tidak semudah ABC. Impian kita hanya dapat direalisasikan apabila kita berjaya. Impianlah yang membuat push factor itu menggerakkan kita. Tentulah untuk mencapai impian yang sangat berharga itu, tiada usaha yang mudah untuk dicapai. Kita perlu berkorban untuk mencapai dan menjadikannya realiti.


Atas KEYAKINAN dengan produk hebat lagi halal dan sistem shaklee yang adil dan patuh syariah, serta kumpulan yang sentiasa aktif dan positif memotivasikan dan memberi ruang dan peluang, saya terus bertahan dmi mencapai cita-cita dan impian saya.



Kerana kesannya berShaklee bukan kepada saya seorang, tetapi kepada ummah keseluruhannya apabila saya dan semua berjaya.



Sesuatu yang indah, harganya tidak murah. Pasti cabaran mencapainya juga mahal harganya. 








Salam ukhwah daripada saya...


Berminat untuk sertai kami..?



Hubungi saya

SITI 
 
SMS/Whatsapp: 019 326 6798
 
sitia941@gmail.com

 


No comments:

Post a Comment