Wednesday 8 October 2014



Kenapa saya memilih suppliment SHAKLEE?






Kenapa ye saya memilih shaklee..? bukan ke banyak lagi jenama lain kat pasaran yang dapat memenuhi diet seharian kita..? apa la kelehihan shaklee ni..? betul ke shaklee ni benar-benar bagus..?


huh...banyak betul persoalan yang akan muncul di fikiran kita tatkala kita hendak membuat pilihan terbaik buat keluarga tersayang...


haaa...ni la yang ramai tak tahu tentang kelebihan shaklee...






Suppliment shaklee ini diperbuat dari bahan-bahan yang semulajadi

Shaklee diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi. Bahan-bahan dalam Shaklee dihasilkan daripada ekstrak bahan-bahan semulajadi dari sumber tumbuhan dan mineral asli. Pastinya lebih bagus dan lebih bernilai daripada vitamin sintetik atau ubat-ubat berasaskan dadah.

Bahan yang digunakan dalam penghasikan suppliment shaklee adalah berasaskan bahan-bahan semulajadi

Kita ambil contoh, vitamin C. Vitamin  C diperbuat daripada penapaian karbohidrat dari bijirin. Sesetengah vitamin boleh dihasilkan dari proses-proses seperti penyulingan bahan-bahan lain yang bukan bahan utama dalam pembuatannya. Vitamin sintetik pula dihasilkan dari proses tindakbalas bahan-bahan bukan makanan seperti arang batu, tar dan sebagainya.


Bahan-bahan dalam suppliment shaklee yang mempunyai fungsi istimewa

Vitalea misalnya dibalut dengan spirulina (yang memberi warna hijau pada Vitalea). Spirulina terkenal sebagai tumbuhan yang sangat berguna untuk kesihatan. Manakala Sustained Released Vita C pula menggunakan bahan wax dari tumbuhan untuk memberi kesan pelepasan perlahan-lahan tersebut (vitamin C tanpa fungsi ini tidak dapat kekal lama dalam tubuh kerana ia larut air).


Amat penting untuk mengenali dari mana datangnya vitamin/mineral yang kita ambil. Bukan saja dari status halalnya, tapi juga bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkannya.

Bila bercakap mengenai vitamin, supplement, pil dan sebagainya, ramai yang memberi pendapat sendiri. Malah ramai yang berpendapat bahawa kita tidak memerlukan sebarang supplement sekiranya pengambilan makanan kita mengikut piramid makanan. 

Betul dan salah.

Betul kerana tiada yang terbaik dari makanan yang kita ambil untuk membekalkan nutrisi harian kepada tubuh. 

Salah kerana di zaman moden ini terdapat lebih banyak kekangan untuk kita mendapatkan 100% nutrisi dari makanan, kerana proses yang merosakkan vitamin, pencemaran, pengambilan ubat-ubatan dan sebagainya.


Tidak kurang juga yang berpendapat bahawa pengambilan vitamin akan merosakkan organ dalaman. 

Betul dan salah juga. 

Betul, sekiranya vitamin yang diambil bukan dari sumber semulajadi. 

Salah kerana supplement semulajadi tidak memberi kesan sampingan kepada tubuh.

Kalau anda ingin rasakan sendiri kesan pengambilan vitamin untuk kesihatan yang lebih baik boleh hubungi saya untuk maklumat lanjut. Saya sudi kongsikan pengalaman serta memberi khidmat nasihat untuk memenuhi keperluan anda. 

Saya sudah, anda bila lagi..??



Ms Siti
Shaklee Independent Distributor
ID 1078680

Call/SMS/WhatsApp – 019 326 6798


No comments:

Post a Comment