Thursday 21 May 2015



Vitamin C



Vitamin C memang pilihan bijak!



Vitamin C adalah vitamin yang LARUT di dalam AIR. Badan kita tidak menyimpannya. Kita perlu mendapatkannya daripada makanan, buah-buahan sitrus, brokoli dan jambu batu.

Vitamin C adalah sensitif kepada CAHAYA, UDARA, dan HABA, jadi kita ingin mendapat vitamin C yang paling tinggi jumlahnya kita perlu makan buah-buahan dan sayur-sayuran mentah atau dicelur.

Antara makanan yang tinggi kandungan Vitamin C adalah oren, lada hijau, tembikai, betik, anggur, tembikai, strawberi, kiwi, mangga, brokoli, tomato, tauge, kubis, bunga kubis, dan jus atau jus sitrus yang diperkayakan dengan vitamin C.

Jambu Batu adalah antara makanan yang tinggi kandungan Vitamin C


Sayur-sayuran berdaun (lobak hijau, bayam), merah dan lada hijau, tomato tin dan segar, kentang, raspberry, blueberry, cranberry, dan nanas juga merupakan sumber yang kaya vitamin C.
Kenapa kita perlukan vitamin C?

  • Vitamin C diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu di semua bahagian badan kita.
  • Vitamin C juga membantu badan membuat kolagen, protein penting yang digunakan untuk membuat kulit, rawan, tendon, ligamen, dan saluran darah.
  • Vitamin C diperlukan untuk menyembuhkan luka, dan untuk membaiki dan mengekalkan tulang dan gigi.



Vitamin C adalah antioksidan, bersama dengan vitamin E, beta-karotena, dan lain-lain nutrien berasaskan tumbuhan. Antioksidan menyekat sebahagian daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas, bahan yang merosakkan DNA. Peningkatan radikal bebas dari semasa ke semasa boleh menyumbang kepada proses penuaan dan dan menyebabkan masalah kesihatan seperti kanser, penyakit jantung, dan artritis.

Kepentingan Antioksida


Antara Kelebihan Vitamin C Shaklee.
 
 
Jika mahukan Vitamin C di pasaran, disarankan anda mengambil vitamin C Shaklee.
 
Vitamin C ni bukan sahaja penting untuk perempuan tetapi lelaki juga perlu vitamin C ni dalam diet seharian. Jika makan 1 biji vita-c 500mg sama seperti anda mengambil 7 biji buah oren. 7 biji buah oren di pasaran beratnya hampir sekilo. di pasaran harga untuk sekilo oren sekarang dianggar RM 7. Tetapi 1 biji vita-c 500mg ni hanya 40sen.

Untuk maklumat lanjut mengenai keahlian shaklee / pembelian produk / jana pendapatan dari rumah boleh berhubung dengan saya melalui:-
 

What's App :- +6019 326 6798

Facebook :- Siti Aisha



No comments:

Post a Comment